غذای خانگی سه سار چیتگر

رضا رشیدپور سفیر شنوایی شد - ژولی پولی

رضا رشیدپور سفیر شنوایی شد

رضا رشیدپور سفیر شنوایی شد

11 اسفند 1397

فردا ۱۲ اسفند روز جهانی شنوایی نامگذاری شده است و امروز جوانی ۲۲ ساله به نام محمد حسین رمضانی مهمان برنامه حالا خورشید بود که تا سن سه سالگی از نعمت شنوایی محروم بوده ولی با کاشت حلزونی در سن سه سالگی شنوایی خود را بدست آورده و الان علاوه بر اینکه دانشجوی ترم آخر کارشناسی مهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزار است، خلبان هواپیمای فوق سبک نیز می باشد.

در گفتگویی که مهدی ترابی با محمد حسین رمضانی داشتند، وی به موارد زیر اشاره کرد:

به دلیل شاغل بودن پدر و مادرش، وی روزها در کنار پدربزرگش بوده و در سن یکسالگی پی می برند که وی ناشنوای کامل است.

در آن زمان مثل الان پیشرفت علم پزشکی به این حد نبوده و مادر محمد حسین کتابی به نام “پیشگامان کاشت حلزونی در ایران” را از کتابخانه گرفته، مطالعه می کند و پی می برد که با کاشت حلزونی، نعمت شنوایی به فرزندش داده می شود.

در سال ۱۳۷۸ در سن ۳ سالگی مورد عمل کاشت حلزونی قرار می گیرد و اولین صدایی که می شنود صدای آونگی بوده که پزشک برای تست دریافت صدا از وی می گیرد و اولین کلمه ای که به زبان می آورد “بابا” بوده است.

وی از اول که می خواسته به دانشگاه برود علاقه ی زیادی به خلبانی داشته ولی به دلیل مشکل شنوایی و کاشت حلزونی می گفتند امکان تحصیلات محمد حسین در این رشته وجود ندارد.

محمد حسین رمضانی در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل می کند و در دوره ی خلبانی مقدماتی دانشگاه تهران ثبت نام می کند.

وی در حال حاضر توانسته پرواز را تجربه کند و خلبان هواپیمای فوق سبک است.

در پایان برنامه، محمد حسین رمضانی به این نکته اشاره کرد که سن طلایی کاشت حلزونی زیر ۳ سال است و از طرف مرکز خیریه بخشش تندیس سفیر شنوایی را به رضا رشیدپور اهدا کرد.

ما در مجله خبری ژولی پولی برای تمام ناشنوایان عزیز آرزوی موفقیت روز افزون داریم و امیدواریم اگر کودک ناشنوایی با کاشت حلزونی می تواند از نعمت شنوایی برخوردار شود حتما این امکان برایش فراهم شود.