غذای خانگی سه سار چیتگر

دلیل نام گذاری و شرایط نگهداری گل کریسمس یا بنت القنسول - ژولی پولی

دلیل نام گذاری و شرایط نگهداری گل کریسمس یا بنت القنسول

دلیل نام گذاری و شرایط نگهداری گل کریسمس یا بنت القنسول

3 دی 1397

در یک قدمی سال نو میلادی و کریسمس در بخش گیاهان آپارتمانی سایت ژولی پولی تصمیم گرفته ایم شما دوستان عزیز را با گلی بسیار زیبا با برگ های رنگی به نام گل کریسمس یا بنت القنسول آشنا کنیم.

دلیل نام گذاری گل کریسمس یا بنت القنسول چیست؟

دلیل نام گذاری گل کریسمس:

افسانه ای مکزیکی: دختری کوچک و تهیدست در شب کریسمس به همراه برادرش در حین رفتن به کلیسا تصمیم می گیرند هدیه ای به همراه خود ببرند. این خواهر و برادر فقیر بودند و پول برای خریدن هدیه نداشته اند و تصمیم می گیرند دسته ای از علف های هرز را بچینند و به کلیسا ببرند، خواهر ابراز ناراحتی می کند ولی برادر به او می گوید اگر هدیه ای را با عشق به کسی تقدیم کنی خیلی با ارزش است. سرانجام دسته علف های هرز را با خود به کلیسا برده  و در مقابل مجسمه حضرت مسیح قرار می دهند و مورد تمسخر سایر کودکان قرار می گیرند. در کمال تعجب علف های هرز تبدیل به گیاهی زیبا با برگهای قرمز رنگ می شود که از آن روز گل کریسمس نام می گیرد.

دلیل حقیقی: چون زمان گل دهی این گیاه نزدیک به زمستان و مصادف با کریسمس است نام گل کریسمس را برای آن در نظر گرفته اند.

دلیل نام گذاری بنت القنسول:

بنت القنسول به معنی دختر یا معشوقه کنسول می باشد.
آقای  پوینست سفیر آمریکا در مکزیک بوده است و خودش گلخانه ای داشته و این گل زیبا را در مکزیک می بیند و به گلخانه ی خود در کارولینا آمریکا می برد و تکثیر می کند. این سفیر به هر شهر یا کشوری که می رفته این گیاه را به همراه خود می برده است و نام این گیاه از نام این شخص و سمت ایشان گرفته شده است.

چند سالی است گیاه بنت القنسول یا گل کریسمس را با گل یلدا نیز معرفی می کنند.

نام علمی گیاه بنت القنسول Euphorbia pulcherrima و نام انگلیسی آن Poinsettia می باشد.

زیستگاه اصلی این گیاه آمریکای مرکزی و مکزیک است.

گیاه بنت القنسول در ایام کریسمس بسیار مورد توجه قرار می گیرد و طرفداران خاصی دارد.

گل کریسمس

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی بنت القنسول:

نور: بنت القنسول به دلیل داشتن برگ های قرمز، صورتی، کرم  (در کل رنگی) به نور علاقمند است، اما توجه داشته باشید از قرار دادن گیاه در مقابل نور مستقیم خورشید باید خودداری کنید چون موجب سوختگی برگ های آن می شود. گیاه را در منطقه ای روشن در نزدیکی پنجره قرار دهید.

گل دهی: بنت القنسول گیاهی روز کوتاه است یعنی در فصل هایی که روزها کوتاهتر از شب ها هستند به گل می نشیند به همین دلیل است که در فصل های بهار و تابستان گلدهی ندارد و با سرد شدن هوا رو به گل می رود.

آبیاری و رطوبت: بنت القنسول به طور کلی رطوبت دوست است، اما در آبیاری آن احتیاط کنید آبیاری بیش از حد و خشکی بیش از حد موجب واکنش گیاه می شود. پس هر بار قبل از آبیاری خاک را لمس کنید اگر نیمه مرطوب بود آبیاری را انجام دهید. (آبیاری را به اندازه ای انجام دهید که آب از قسمت زهکشی گلدان خارج شود.) برای تامین رطوبت مورد نیاز بنت القنسول می توانید زیر گلدانی را آب کنید و روی آن سنگ ریزه بچینید و محیطی جزیره وار ایجاد کنید که همواره خاک گیاه مرطوب باشد.

خاک: بنت القنسول به ترکیب خاک برگ و کوکوپیت یا پیت ماس و پرلیت نیاز دارد به طوریکه متخلخل باشد و زهکشی مناسبی داشته باشد.

دما: دمای نامناسب و بالا می تواند مانع گلدهی گیاه بنت القنسول شود، سعی کنید دمای محیط را برای پرورش این گیاه در بازه ی ۱۵ تا ۲۴ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

تکثیر: تکثیر بنت القنسول از طریق قلمه انجام می شود.

کود: در فصل گلدهی ماهی یکبار گیاه بنت القنسول را با کودهای مایع موجود در بازار تغذیه نمایید.