غذای خانگی سه سار چیتگر

دفتر ثبت وقایع روزانه داشته باشید - پیش به سوی موفقیت - بهبود زندگی - روانشناسی - ژولی پولی

دفتر ثبت وقایع روزانه داشته باشید

دفتر ثبت وقایع روزانه داشته باشید

23 شهریور 1397

همراه داشتن دفتر ثبت وقایع روزانه، یک از بهترین ابتکارهای رشد شخصی است که می توانید داشته باشید. نوشتن تجربیات روزانه همراه با درس هایی که از آنها گرفته اید، هر روز که می گذرد شما را خردمند تر می کند. آگاهی فردی خود را توسعه می دهید و اشتاباهات کمتری مرتکب می شوید.

در ضمن همراه داشتن چنین چیزی کمک می کند که مقاصد تان روشن شود و روی چیزهایی که مهم تر هستند متمرکز بمانید.

نوشتن در دفتر ثبت وقایع روزانه، فرصتی در اختیارتان می گذارد که با خودتان مکالمه ای منظم داشته باشید. شما را مجبور می کند که عمیق تر به زندگی فکر کنید، و فقط در خاطرات و گذشته ها باقی نمایند. همین طور شما را به فردی متفکر تبدیل می کند و کمک می کند که پرمعناتر و دقیق تر زندگی کنید. به علاوه، این دفتر فرصتی برایتان فراهم می کند که بتوانید بینش خود را در مورد مسائل مهم ثبت کنید، نکات کلیدی موفقیت را برایتان موثر بوده است یادداشت کنید و به تمام چیزهایی که می دانید برای دستیابی به یک زندگی معنوی، شخصی و حرفه ای مهم هستند تعهد ایجاد کنید. این دفتر شخصی، مکانی محرمانه است تا تصورات خود و رویاهایتان را تعریف کنید. دفتر ثبت وقایع روزانه، دفتریادداشت نیست. یادداشت روزانه جایی است که حوادث را ثبت می کنید در حالیکه در این دفتر آنها را تحلیل و ارزیابی می کنید. داشتن دفتر ثبت وقایع شما را تشویق می کند در مورد کاری که انجام می دهید، چرا انجام می دهید و از تمام آنچه که انجام داده اید چه یاد گرفته اید، نظری داشته باشید. و نوشتن در چنین دفتری باعث رشد شخصی می گردد زیرا چارچوبی برایتان تعیین می کنند تا از گذشته برای موفقیت در آینده درس بگیرید.

فواید نوشتن اتفاقات روزانه

محققان پزشکی دریافته اند که نوشتن مسائل روزمره برای حداقل ۱۵ دقیقه در روز می تواند سلامتی و عملکرد سیستم ایمنی بدن و نظر کلی تان را بهبود بخشد. به خاطر داشته باشید، اگر زندگیتان ارزش فکر کردن دارد، پس ارزش نوشتن هم می تواند داشته باشد.

دوستان عزیز سایت ژولی پولی ما در بخش روانشناسی منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم. با ما همراه باشید…