غذای خانگی سه سار چیتگر

درمان گیاهی ریزش موی سر با سبوس برنج- درمان ریزش مو - ریزش مو - ژولی پولی- سبوس برنج

درمان گیاهی ریزش موی سر با سبوس برنج

درمان گیاهی ریزش موی سر با سبوس برنج

29 شهریور 1397

اگر نگران ریزش شدید موهای خود هستید، امروز تیم ژولی پولی می خواهد یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو و درمان گیاهی آن با سبوس برنج را به شما معرفی کنید.

یکی از دلایل ریزش مو، کمبود ویتامین B است که به دلیل نقص عمده غذاهای ایرانی که قسمت عمده آن را برنج تشکیل می دهد، می باشد. چرا که ویتامین های B موجود در سبوس برنج با سفید کردن آن از بین می رود. برنج نیز مانند گندم از دو قسمت تشکیل شده است که قسمت خارجی که چلتوک نام دارد، حاوی مقدار زیادی ویتامین B است، و قسمت داخلی که از نشاسته می باشد و نه تنها ویتامین ندارد بلکه حاوی ماده ای است که ویتامین B را رسوب می دهد، و از این جهت کسانی که برنج سفید می خورند، مبتلا به بیماری بری بری می گردند. سبوس غلات مانند گندم، جو، ارزن و برنج از منابع مهم ویتامین B  می باشد که بسیاری از بیماری ها از جمله، ضعف اعصاب، رماتیسم، عرق النساء و نقرس را درمان می کند.

درمان ریزش مو

برای جبران این کمبود، بهترین راه، پختن برنج سبوس دار به شکل کته و یا سوپ سبوس برنج است. برای تهیه سوپ سبوس برنج، نیم سیر پوست برنج را با دو استکان آب و یک قاشق غذا خوری سرکه خانگی مخلوط کرده، مختصری جوشانده و پس از صاف کردن همراه غذا میل شود. از دم کرده سبوس برنج نیز می توان استفاده نمود. برای تهیه آن، بعد از مخلوط کردن ترکیب بالا، آن را مانند چای دم کرده و پس از یک ساعت میل شود. مصرف این سوپ یا دمنوش، موهای سفید را پس از۳ ماه بکلی سیاه می نماید و سرهای طاس را پر مو می سازد، به فرد نیروی جوانی می بخشد و عمر را طولانی می کند، همچنین مصرف شنبلیله مانع ریزش مو می شود.