غذای خانگی سه سار چیتگر

خواص اعجاب انگیز سیر - خواص سیر - خواص مواد غذایی - سیر - ژولی پولی

خواص اعجاب انگیز سیر

خواص اعجاب انگیز سیر

22 شهریور 1397

امروز تیم ژولی پولی قصد دارد شما دوستان عزیز را با خواص شگفت انگیز سیر آشنا کند. با ما همراه باشید…

سیر ادرار را زیاد می نماید، عروق شعریه را باز می کند و همین موضوع سبب می شود که فشار خون پایین بیاید.

افراط در خوردن سیر فوق العاده زیان آور است وعوارضی سخت دارد. سیر با اینکه مخالف زیاد دارد. با این حال همه حتی مخالفین هم می دانند خوراکی مفید است. یکی از دلایل مخالفین بوی بد آن است، ولی با این وصف عده ای در خوردن آن افراط می نمایند، اگر این بوی بد نبود حتما این عده غذائی جز سیر نمی خوردند ولی باید بدانید که سیر مفید است مشروط براینکه زیاد خورده نشود و بعبارت دیگر بیش از حد مجاز خورده نشود.

سیر یک خوراک ضد عفونی کننده بوده، میکروبهای معده را نابود می سازد و اخیرا نیز ماده ای را از آن استخراج نموده و جزء داروهای آنتی بیوئیک آورده اند. سیر برای مداوای اسهال و برنشیت و سل مفید است فشار خون را پائین می آورد، خوردن آن برای مسلولین نیز مفید است.

سیر بهترین درمان نسیان و فراموشی است، خوردن سیر کدورت ذهن را از بین می برد. میکروبهای وبا و گریپ و عده زیادی از میکروبها را نابود می سازد.

 

خواص سیر

 

سیر بهترین مقوی پیاز مغز بوده، روی غدد مغز تاثیر نیکو دارد، سیر دارای ویتامین های (ث) و (ب) بوده و خوردن آن برای رماتیسم و نقرس مفید است، اگر سیر را زن آبستن سه روز قبل از وضع حمل بخورد، دهان نوزاد هنگام تولد، بوی سیر خواهد داد و این موضوع میرساند که بوی سیر می تواند وارد رحم گردد. بوی سیر را معمولا با سبزی می توان از بین برد، مشروط براینکه زیاد مصرف نشده باشد.

قدما هم این مطلب را می دانستند و سیر را با غذاهای سبزی دار می خورند، معمولا اگر سیر را با سبزی های سبز بخورند و یا بعد از صرف آن مقداری کاهو یا سبزی میل نمائید بوی سیر از بین می رود، اثر سبزی در از بین بردن بوی سیر مربوط بماده سبزی آن یعنی کلروفیل است. چنانچه سیر خورده و خواسته باشید بوی آن را به سرعت از بین ببرید، از داروخانه یک کپسول کلروفیل تهیه کنید، یا مقداری کلروفیل مایع را گرفته و با شربت میل فرمایید، بوی سیر از بین خواهد رفت.

خوردن سیر برای اشخاص معتاد به افیون و کسانی که مبتلا به یبوست می باشند چندان خوب نیست زیرا سیر در معده آنها مانده و بوی آن مدتی باقی می ماند، سیر را همیشه با برگ سبز آن میل نمائید تا بوی آن کمتر شود. ضماد سیر برای دردهای موضعی مخصوصا درد پا مفید بوده و سبب سرخی پوست می گردد و برای درمان زخمهای بسیار موثر است.