غذای خانگی سه سار چیتگر

حضور مهرداد راضی نجات دهنده مهندس پرواز در حالا خورشید - ژولی پولی

حضور مهرداد راضی نجات دهنده مهندس پرواز در حالا خورشید

حضور مهرداد راضی نجات دهنده مهندس پرواز در حالا خورشید

26 دی 1397

امروز صبح مهرداد راضی نجات دهنده ی مهندس فرشاد مهدوی نژاد، مهندس پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ که در روز ۲۴ دی ماه (دو روز پیش) در صفادشت کرج سقوط کرد، مهمان برنامه حالا خورشید با اجرای رضا رشید پور بود.

رضا رشید پور مجری توانای تلویزیون با پرسیدن سوالاتی از مهرداد راضی برخی از ابهامات ایجاد شده در سانحه ی هواپیما را شفاف سازی کرد.

تا بحال فداکاری های بسیار از مردم ایران زمین دیده شده است، ریزعلی خواجوی دهقان فداکار، حسن امید زاده معلم فداکار اهل بیجار و آتش نشان های فداکار و … تنها نمونه ای از افراد دلسوز و مهربان هستند که از جان خود گذشتند تا دیگران را نجات دهند.

مهرداد راضی جوان ۲۸ ساله که اصالتا خلخالی است و در کرج سکونت دارد، از روایت روز حادثه می گوید:

وی در یک پروژه ساختمانی در اطراف مکان سقوط هواپیما مشغول بکار بوده، هواپیما در کنار شهرک مسکونی و یک ویلا سقوط کرده بوده، مهرداد از سیم خاردار بالا می رود و به سمت هواپیما نزدیک می شود، خودش می گوید فقط فکر می کردم شاید کسی زنده باشد… مهندس پرواز را می بیند که در دماغه ی هواپیما قرار گرفته و با دستش درخواست کمک می کند. وی مهندس مهدوی نژاد را از هواپیما بیرون می آورد و به ویلا می برد (مهندس مهدوی نژاد در این لحظات هوشیاری داشته و خودش راه می رود، فقط سر و صورتش خونی بوده) مهرداد در این لحظات در حال فیلم گرفتن با موبایل خود بوده که فیلمش در شبکه های اجتماعی منتشر شده، سپس کنتورهای برق و گاز ویلا را قطع می کند تا دچار انفجار نشود. در این لحظات آتش اطراف هواپیما به تمام بخش ها کشیده می شود. مهرداد نگران بوده که کسی در ساختمان ویلایی باشد که به لطف خدا ویلا خالی بوده… مهرداد راضی می گوید کسی غیر از مهندس پرواز در سانحه ی سقوط هواپیما زنده نبود که مهندس مهدوی نژاد هم توسط مهرداد نجات پیدا کرد…

نجات-مهندس-پرواز-توسط-مهرداد-راضی
تصویری از ویدئوی منتشر شده توسط مهرداد راضی پس از نجات مهندس پرواز

مهرداد راضی می گوید هدفم از فیلم برداری از اتفاقات افزایش فالوور یا خود نمایی نبوده…

طبق چیزی که مهرداد راضی در برنامه حالا خورشید گفت، چون دوربین موبایلش دچار مشکل شده و فیلم برداری ها را ذخیره نمی کند. فیلم ها را برای یکی از دوستانش در واتس آپ ارسال می کند. وی ویدئو را در ساعت ۸:۲۸ از طریق واتس آپ ارسال کرده است.

با اندکی فاصله از این اتفاقات آتش نشان ها و نیروهای امدادی در مکان وقوع سانحه حاضر می شوند و مراحل اطفای حریق و پیدا کردن اجساد خدمه ی پرواز را انجام می دهند.

سرانجام هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ارتش که از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام کرج می آمد و حامل گوشت های وارداتی بود به مقصد نرسید و ۱۵ تن از خدمه ی پرواز این هواپیما به شهادت رسیدند.

مهرداد راضی با نجات مهندس پرواز بار دیگر انسانیت را به یادمان آورد که در لحظات حساس به نجات جان دیگران فکر کنیم و خودش در پایان گفتگویش در برنامه حالا خورشید به این موضوع اشاره کرد که همه ی آدمها خوب هستند و همه چیز بستگی به نگاه آدمها دارد و هر کس جای من بود همین کار را می کرد!

ما در سایت ژولی پولی برای مهرداد راضی عزیز جوان برومند کشورمان آرزوی موفقیت، برای فرشاد مهدوی نژاد مهندس پرواز آرزوی سلامتی و برای خانواده های داغ دیده این ۱۵ عزیز درگذشته آرزوی صبر و شکیبایی می کنیم.