غذای خانگی سه سار چیتگر

با گل پامچال به استقبال بهار بروید - ژولی پولی

با گل پامچال به استقبال بهار بروید

با گل پامچال به استقبال بهار بروید

1 اسفند 1397

پامچال یکی از گل های زیبایی است که در اواخر فصل زمستان به بازارهای گل می آید و خبر از آمدن بهار می دهد، در شعرها هم بارها و بارها اسم پامچال را به عنوان نوید دهنده ی بهار شنیده ایم.

اگر نگران فصلی بودن این گیاه هستید و فکر می کنید ارزش خرید کردن را ندارد سخت در اشتباه هستید زیرا خوب است در این روزهای پر هیاهو با چیزهای کوچک خوشحال شوید و از دوستی و هم نشینی با گل پامچال حتی به مدت کوتاه لذت ببرید.

پامچال گل های رنگارنگ قرمز، سفید، صورتی، بنفش و زرد دارد و می تواند با حضور در خانه های شما رنگ و بوی خاصی را به محیط زندگیتان ببخشد و حس و حال بهار را در وجود شما زنده کند.

نام علمی پامچال Primula vulgaris است و جزو گیاهانی است که دلیل زیباییش گل های رنگارنگش می باشد.

شرایط نگهداری سختی ندارد و  اگر از اوایل اسفند ماه آن را خریداری کنید تا لحظه سال تحویل شاداب و سرحال می ماند و خود را به سر سفره هفت سین می رساند.

شرایط نگهداری گل پامچال

یادتان باشد چند نکته زیر را برای نگهداری گل پامچال در آپارتمان رعایت کنید:

آبیاری گل پامچال:

پامچال از خشکی متنفر است و آبیاری را دوست دارد، پس سعی کنید هر روز گل پامچال را آبیاری کنید و اجازه ندهید که سطح خاک آن خشک شود. برای حفظ رطوبت پامچال می توانید از اسپری آب (غبارپاشی) روزانه نیز استفاده کنید.

خاک گل پامچال:

پامچال برای پرورش نیاز به خاک سبک با زهکشی خوب دارد، ترکیب خاک برگ و کوکوپیت و پرلیت برای پامچال مناسب است.

دمای گل پامچال:

پامچال گل زمستانی است و هوای خنک را دوست دارد، پس یادتان باشد پامچال را در کنار بخاری و شومینه یا اجاق گاز نگهداری نکنید. دمای ۱۲ تا ۱۸ درجه سانتی گراد برای نگهداری پامچال مناسب است.

نور گل پامچال:

نور مستقیم خورشید به برگها و گل های لطیف پامچال آسیب وارد می کند ولی نور فیلتر شده و غیر مستقیم برای رشد پامچال مناسب است. گلدان پامچال را در پشت پنجره قرار دهید تا از نور بهره مند شود.

تکثیر گل پامچال:

پامچال از دو طریق بذر و تقسیم ریشه تکثیر می شود.
البته اگر شما مهارت کافی در پرورش گل و گیاه ندارید، بهتر است از روش تقسیم ریشه برای تکثیر گل پامچال استفاده کنید.

کوددهی گل پامچال:

در فصل زمستان به دلیل اینکه گیاهان در خواب هستند نیاز به کود ندارند ولی در زمان رشد و گل دهی می توانید از کود ازته یا کود آهن برای گل پامچال استفاده نمایید.  

ما در بخش گل و گیاه سایت ژولی پولی امیدواریم گل و گیاهان شما همیشه شاداب و سرحال باشند و با دیدن آنها انرژی بگیرید.