غذای خانگی سه سار چیتگر

از بین بردن کک و مک با روشهای خانگی - ژولی پولی

از بین بردن کک و مک با روشهای خانگی

از بین بردن کک و مک با روشهای خانگی

4 اسفند 1397

اگر شما هم دارای موهای بور یا قرمز هستید پس بدانید بیشتر مستعد هستید تا پوست سفید صورتتان دچار لکه های قهوه ای رنگی به نام کک و مک شود!!

هیچ نگران نباشید چون کک و مک بیماری پوستی نیست و هیچ ضرری برای سلامتی شما ندارد.

برخی بر این باورند که کک و مک بر از نظر زیبایی بر روی صورت و دستها تاثیر می گذارد و می تواند فرد را از نظر روحی اذیت کند.

پیش از هر چیز به شما بگوییم که کک و مک نقاشی خداست و در اکثر کشورهای اروپایی کک و مک یک چیز خیلی عادی است، بطوریکه حتی جزو زیبایی های صورت به حساب می آید.

اگر مردم مشرق زمین هنوز نتوانسته اند با کک و مک کنار بیایند بخاطر این است که مردم مو بور و مو قرمز در این کشورها به ندرت دیده می شود به همین دلیل هر شخصی که کک و مک داشته باشد بیشتر در چشم قرار می گیرد.

پس اگر صورتتان دارای کک و مک است اصلا اعتماد به نفستان را از دست ندهید و سعی کنید به صورت منظم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و در تایم هایی که خورشید به صورت مستقیم می تابد کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

ولی اگر دنبال راهی هستید تا این لکه های قهوه ای رنگ را کم رنگ تر کنید ما در بخش پوست و مو و زیبایی مجله خبری ژولی پولی قصد داریم شما را با چند روش خانگی برای از بین بردن کک و مک آشنا کنیم:

روشهای-خانگی-از-بین-بردن-کک-و-مک
  1. لیمو ترش: لیموترش به دلیل داشتن خاصیت اسیدی لایه بردار بسیار خوبی است و موجب سفید شدن پوست و کم رنگ شدن لکه های پوستی و کک و مک می شود.
    با یک پنبه مقدار آب لیموترش تازه را روی بخش هایی از پوست که دارای کک و مک هستند بمالید و پس از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.
  2. سرکه: سرکه تاثیر بسزایی در از بین بردن لکه های پوستی دارد. سرکه سیب را حتما با مقداری آب رقیق کنید (یک قاشق سرکه در نیم لیتر آب)
    محلول رقیق شده ی سرکه سیب را با پنبه روی بخش هایی از پوست که دارای کک و مک است بمالید و پس از چند هفته تاثیر آن را احساس کنید.
  3. آلوئه ورا: آلوئه ورا در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد و برای لطافت و شادابی و از بین بردن لکه های پوستی موثر است.
    ژل آلوئه ورا را روی پوستتان قرار دهید و پس از نیم ساعت آن را با آب ولرم شستشو دهید.
  4. عسل: عسل در روشن کردن و درخشندگی پوست تاثیرگذار است.
    مقداری عسل را بر روی بخش های لک دار پوست ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید.
  5. روغن کرچک: روغن کرچک در پرپشت شدن و تقویت مژه ها و ابروها و حتی موهای سر تاثیرگذار است. اما در کم رنگ کردن کک و مک هم روغن کرچک تاثیر بسزایی دارد.
    می توانید شب ها قبل از خواب مقداری روغن کرچک را روی صورت خود ماساژ دهید و صبح ها صورت خود را بشویید.

استفاده از روش های گیاهی و خانگی باعث از بین رفتن صد در صدی کک و مک نمی شود و فقط این لکه های قهوه ای رنگ را کم رنگ می کنند و باید در استفاده از روشهای بالا استمرار داشته باشید و با مصرف یکباره ی آنها نتیجه ای عاید نمی شود. پس از استفاده ی روزانه یا چندین بار در هفته، پس از یکماه می توانید متوجه تاثیر آنها در کم رنگ شدن کک و مک ها شوید.