غذای خانگی سه سار چیتگر

آیا زنان بعد از یائسگی دچار کاهش میل جنسی می شوند - ژولی پولی

آیا زنان بعد از یائسگی دچار کاهش میل جنسی می شوند

آیا زنان بعد از یائسگی دچار کاهش میل جنسی می شوند

26 تیر 1398

این روزها که سن ازدواج بالا رفته، برخی دختران از دو سو احساس نگرانی و اضطراب می کنند… موضوع اول اینکه سن ازدواجشان بالا رفته و شاید همسر مناسبی پیدا نکنند و تا آخر عمر مجرد بمانند، ولی موضوع دیگری که آنها را عذاب می دهد این است که اگر به فرض مثال در سن ۴۴ سالگی ازدواج کنند و در سن ۴۵ سالگی یائسه شوند چه بر سر رابطه ی جنسیشان می آید و بعد از سن یائسگی هیچ لذتی از روابط زناشوئیشان نخواهند برد.

شاید یکی از دلایلی که باعث شده که خانم ها فکر کنند بعد از سن یائسگی لذت جنسیشان به پایان می رسد این است که خود لغت یائسگی دلهره آور است.

یائسه از ریشه عربی (یاس) گرفته شده است به معنای نا امیدی.

اول باید نام پایان دوره ی قاعدگی را تغییر دهیم تا به اصلاح ذهنیت خانم ها در مورد موضوع یائسگی کمک کنیم.

در انگلیسی پایان دوره ی قاعدگی منوپاز (menopause) نام دارد که دقیقا معنای توقف قاعدگی ترجمه می شود.

در فارسی هم لغت زادبس را فرهنگستان پیشنهاد کرده تا بتوانیم جایگزین کلمه ی یائسه کنیم.

آیا-یائسگی-موجب-کاهش-میل-جنسی-در-زنان-می-شود

وقتی قاعدگی زنان متوقف می شود، سطح هورمون استروژن و پروژسترون کاهش می یابد و امکان باروری به روش طبیعی در زنان از بین می رود ولی اینها به معنای پایان رابطه ی زناشویی و از بین رفتن میل جنسی نیست.

دو دلیل وجود دارد که یائسگی می تواند به افزایش میل جنسی زنان کمک کند:

  1. برخی زنان در دوره ی یائسگی میل جنسی شان بیشتر می شود به دلیل اینکه دیگر استرسی برای بارداری ندارند و می توانند لذت بیشتری از رابطه ی زناشویی با همسرشان ببرند.
  2. وقتی بچه ها کوچک هستند مادر و پدر همیشه استرش دارند که در حضور بچه ها رابطه ی جنسی با هم نداشته باشند و برخی وقتها مدتها طول می کشد تا تنهایی را تجربه کنند و در شرایطی قرار بگیرند که بتوانند از رابطه جنسی در کنار هم لذت ببرند. سن یائسگی مادر یعنی بزرگ شدن و مستقل شدن بچه ها… در این زمان اکثریت زنان و مردان فرزندی در منزل ندارند و بیشتر می توانند معاشقه و کیفیت رابطه جنسی را تجربه کنند.

یک موضوعی را در گوشی باید به شما دوستان عزیز بگوییم، این است که ما نمی گوییم اصلا کاهش تمایل جنسی در سن یائسگی در هیچ خانمی دیده نشده است! زیرا پایین آمدن سطح استروژن در بدن زنان می تواند موجب خشکی واژن و داشتن نزدیکی دردناک شود و این موضوع می تواند خانم ها را از رابطه جنسی دور کند.

برای درمان خشکی واژن مقاله ای با این عنوان را از دست ندهید.

البته هورمون درمانی بصورت موضعی و خوراکی هم تاثیرگذار است و در صورت تمایل می توانید از مراکز مشاوره برای کیفیت روابط زناشویی بعد از دوران یائسگی کمک بگیرید.