غذای خانگی سه سار چیتگر

آشنایی با نرم افزارهای طراحی وب سایت -Photoshop- FrontPage- Flash - ژولی پولی

آشنایی با نرم افزارهای طراحی وب سایت

آشنایی با نرم افزارهای طراحی وب سایت

28 شهریور 1397

امروز سایت ژولی پولی قصد دارد شما دوستان علاقمند به طراحی وب سایت را با نرم افزارهای طراحی وب سایت آشنا کند. با ما همراه باشید…

Adobe Photoshop

فتوشاپ به عنوان مقدماتی ترین ابزار برای طراحی ظاهر یک وب سایت استفاده می شود. معمولا به راحتی قابل تهیه و نصب بوده و از مزایای آن می توان به امکان تایپ فارسی در آن اشاره کرد.

قبل از این که یک سایت را پیاده سازی کرد می توان تمام طراحی های ظاهری، ویرایش تصاویر، رنگ بندی ها و… را در فتوشاپ طراحی نمود و پس از نتیجه گیری نهایی آن را به مرحله اجرا در آورد.

هم اکنون بسیاری از شرکت ها و وب سایت های فروش قالب های آماده گرافیکی از پیش طراحی شده سایت، برای نمونه اولیه وب سایت ها از فرمت فتوشاپ استفاده می کنند که شما نیز بعد از شروع فعالیت خود می توانید ارائه طرح سایت ها را به مشتری، با این نرم افزار انجام دهید.

Microsoft FrontPage

اگر مجموعه نرم افزارهای Office را روی رایانه خود نصب کرده باشید، در میان نرم افزارهای نصب شده به نام FrontPage برخورد خواهید کرد و اگر آن را نمی یابید با نصب کامل یک Office این عمل امکان پذیرمی شود.

همان طور که گفته شد، برای طراحی ظاهر سایت از نرم افزارPhotoshop استفاده کنیم. این ابزار یکی از ساده ترین نرم افزارهای تولید صفحات وب است که تقریبا بسیار پر کاربرد است.

هر صفحه وب را با این نرم افزار می توان تغییر داد، زیرا این نرم افزار دو حالتHTML و نمای ظاهری امکان مشاهده صفحات را میسر می سازد.

قراردادن متن در کنار تصاویر، فرمت ها، فونت گذاری ها، رنگ بندی و… با این نرم افزار امکان پذیراست.

FrontPage نرم افزارهای مشابه بسیاری دارد ولی از قوی ترین آنان می توان به  Dreamweaver و Adobe Golive اشاره کرد .

دریم ویور

Macromedia Flash

قطعا تا به حال وب سایت های جذابی را که پر از حرکت، صدا و افکت های تصویری هستند را روی شبکه اینترنت مشاهده کرده اید. نرم افزارFlash با ورود خود به عرصه وب نسل جدیدی را در وب سایت های تجاری و تبلیغاتی معرفی کرد که با ارائه امکانات چند رسانه ای، کاربران بسیاری را جذب کرده است.

Flash به چند صورت در یک وب سایت قابل استفاده است. شما می توانید وب سایتی را طراحی کنید که همه بخش های آن به طور کامل با Flash پیاده سازی شده باشد و منوها، عکس ها و غیره همه به صورت چند رسانه ای ارائه شود یا می توانید یک وب سایت داشته باشید که منوها یا Bannerهای آن با Flash طراحی شده باشد.