غذای خانگی سه سار چیتگر

آشنایی با ساکولنت هویا کری یا هویا قلبی - ژولی پولی

آشنایی با ساکولنت هویا کری یا هویا قلبی

آشنایی با ساکولنت هویا کری یا هویا قلبی

20 بهمن 1397

این روزها همه ی جوانها دنبال یک هدیه ی رویایی و شگفت انگیز برای سورپرایز کردن عشق زندگیشان به مناسبت ولنتاین می گردند.  

اگر شما جزو افراد علاقمند به گل و گیاه هستید می توانید با هدیه دادن هویا کری که ظاهری شبیه به قلب دارد حسابی مخاطب خاص زندگیتان را خوشحال کنید.

هویا کری (انگلیسی Hoya Kerrii) با نام های هویا قلبی، هویا ولنتاین، قلب خوش شانس شناخته می شود و جزو ساکولنت هایی است که به صورت تک برگ در گلدان های لاکچری و زیبا کاشته می شود و در ایام ولنتاین برای هدیه دادن مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از فروشندگان گل و گیاه در ایام ولنتاین هویا کری را با روبانهای قرمز تزیین می کنند و روی برگهای قلبی شکل آن با رنگ، نقاشی قلب یا گل می کشند و متن (I Love you) روی آن می نویسند.

درست است که تزیین کردن گل ها و گیاهان موجب زیبایی مضاعف آنها می شود ولی سعی کنید با گل و گیاهان مهربان باشید و با آنها به عنوان موجود زنده رفتار کنید و آنها را با نوشتن و رنگ کردن آزرده خاطر نکنید.

شرایط نگهداری هویا قلبی

زیستگاه اصلی ساکولنت هویا کری جنوب شرقی آسیا می باشد.

هویا کری شرایط نگهداری آسانی دارد و مطمئن باشید آن را به هر کسی هدیه دهید تا سالها می تواند از آن نگهداری کند.

هویا کری همچون سایر ساکولنت ها با برگ های گوشتی و ضخیمی که دارد آب را در خود ذخیره می کند و نیاز به آبیاری بیش از حد ندارد، آبیاری بیش از اندازه موجب پوسیدگی آن می شود. سطح خاک گیاه را چک کنید اگر خشک شده بود زمان مناسبی است که آبیاری مرحله ی بعد را انجام دهید.

نور برای رشد ساکولنت ها بسیار واجب و ضروری است ولی قرار دادن هویا در مقابل نور مستقیم خورشید در فصل های گرم سال موجب آسیب دیدگی برگهایش می شود. محیطی روشن و پر نور به دور از نور مستقیم خورشید برای نگهداری هویا کری بسیار مناسب است.

برای  پرورش هویا کری می توانید از خاک کاکتوس که معمولا خاکی سبک با ترکیباتی از خاک باغچه، شن و ماسه و کمپوست است استفاده نمایید.

هویا کری

توجه داشته باشید گلدانی که هویا کری را در آن می کارید زهکشی مناسبی داشته باشد (کف گلدان سوراخ باشد.) تا آب اضافی از زیر گلدان خارج شود.

در فصل رشد یعنی فصول بهار و تابستان می توانید ماهی یکبار از کود مخصوص کاکتوس برای تقویت هویا قلبی استفاده نمایید.

بهترین روش برای تکثیر هویا کری، تکثیر به روش قلمه گیری می باشد. پس از قلمه گیری از قسمت ساقه، ساقه های برگ دار را در ترکیب پیت ماس و پرلیت بکارید و روی آن را پلاستیک بکشید و در محیطی روشن و مرطوب نگه دارید تا قلمه ها شروع به رشد کنند.

ما در سایت ژولی پولی امیدواریم همیشه عشقتان مستدام باشد و هویا قلبی را که به طرف مقابلتان در روز ولنتاین هدیه می دهید تا سال های سال شاداب و سرحال باشد.