غذای خانگی سه سار چیتگر

طرز تهیه لازانیا سبزیجات با سس بشامل - ژولی پولی

طرز تهیه لازانیا سبزیجات با سس بشامل

طرز تهیه لازانیا سبزیجات با سس بشامل

6 اسفند 1397

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به گیاه خواری روی آورده اید و فکر می کنید خوردن سبزیجات تاثیر بیشتری در سلامتیتان دارد، با بخش آشپزی مجله خبری ژولی پولی همراه باشید.

امروز می خواهیم شما دوستان عزیز را با یک غذای خوشمزه و پرطرفدار به ویژه برای کودکان و نوجوان به نام لازانیای سبزیجات آشنا کنیم.

مواد لازم جهت تهیه لازانیا سبزیجات:

  1. کلم بروکلی ۲۰۰ گرم
  2. قارچ یک بسته کوچک
  3. پنیر پیتزا به میزان دلخواه
  4. ریحان ۲۰ شاخه
  5. خلال بادام ۳۰ گرم
  6. روغن زیتون نصف استکان
  7. سس فلفل سبز ۳ قاشق غذاخوری
  8. گردو ۷ عدد
  9. خامه ۳ قاشق غذاخوری
  10. پیاز ۱ عدد
  11. سس بشامل نیم لیتر
  12. لازانیای پیش پخت یک بسته
لازانیای سبزیجات

طرز تهیه لازانیا سبزیجات:

کلم بروکلی را به اندازه های کوچک تقسیم می کنیم و در تابه کمی روغن ریخته و کلم ها را به تابه انتقال می دهیم. سپس پیاز را خرد کرده و به تابه می افزاییم. درب تابه را کمی می بندیم تا پخته شود.

قارچ را خرد می کنیم و به تابه می افزاییم، اضافه کردن قارچ به تابه موجب می شود که از روغن کمتری استفاده کنیم. (قارچ دارای آب میان بافتی می باشد و در تابه آب می اندازد و موجب پختن بهتر مواد می شود.) درب تابه را می بندیم تا مواد با یکدیگر پخته شوند.

برای تهیه سس صورتی رنگ لازانیای سبزیجات: گوجه فرنگی ها را خرد کرده به همراه روغن زیتون، خلال بادام، مغز گردو، سس فلفل سبز و ریحان به میکسر می افزاییم تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند.

مواد داخل تابه سرخ شده است، نمک را می افزاییم و سس را از میکسر به تابه انتقال می دهیم، پس از انتقال سس صورتی رنگ به تابه، سس بشامل هم که قبلا تهیه کرده ایم به تابه می افزاییم و خامه را نیز اضافه کرده و بهم می زنیم. سپس منتظر می مانیم تا کمی مواد پخته شوند و سس لازانیا کاملا آماده شود.

ظرف پیرکس مستطیل شکلی را در نظر می گیریم، در بخش کف آن یک ردیف لازانیای پیش پخت می چینیم و سس را به آن اضافه می کنیم، به همین شکل لایه به لایه لازانیا و مواد را به ظرف انتقال می دهیم و در ردیف آخر کل سس لازانیا را انتقال می دهیم تا بخش رویین لازانیا را پوشش دهد و مانع از خشک شدن روی لازانیا شود، روی لازانیا پنیر پیتزا می ریزیم و ظرف پیرکس را ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد در فر قرار می دهیم. .

امیدواریم از طرز تهیه لازانیای سبزیجات لذت برده باشید.