غذای خانگی سه سار چیتگر

آشنایی با ۵ گیاه آپارتمانی و ارزان قیمت - ژولی پولی

آشنایی با ۵ گیاه آپارتمانی و ارزان قیمت

آشنایی با ۵ گیاه آپارتمانی و ارزان قیمت

16 دی 1397

دوستداران گل و گیاه این روزها علاوه بر شرایط نگهداری گیاهان و زیبایی آنها، به قیمت هم اهمیت می دهند!! شاید خواندن این موضوع برای شما عجیب باشد ولی خرید گل و گیاه ارزان قیمت در شرایط اقتصادی فعلی برای مردم مهم است.

این روزها مردم دنبال گیاهانی می گردند که زیبا و سرسبز باشند، قابل نگهداری در شرایط آپارتمانی باشند و قیمت مناسبی هم داشته باشند.

خرید گیاهان گران قیمت همیشه این نگرانی را ایجاد می کند که اگر گیاه آسیب ببیند علاوه بر اینکه از زیبایی گیاه محروم شده ایم و این موجود سرسبز زیبا را از دست داده ایم، مبلغ زیادی هم ضرر کرده ایم.

به علاوه اکثریت گیاهان گران قیمت و لاکچری شرایط نگهداری خاص و ویژه ای دارند و به محیط های مختلف سریع واکنش نشان می دهند.

پس به فکر جیب خود باشید و سعی کنید گیاهان مقاوم و زیبا را با قیمت ارزان تهیه کنید تا اگر خدایی نکرده این گیاهان خشک شدند دلتان از دو جهت نسوزد!!

امروز می خواهیم در بخش گیاهان آپارتمانی سایت ژولی پولی شما را با ۵ گیاه ارزان قیمت آپارتمانی آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید:

  1. عطر چای
    مطمئنا این گیاه زیبا را در خانه ی مادربزرگ ها دیده اید که بعضا بزرگترها برگ های این گیاه را می چینند و در چای از آن استفاده می کنند.
    عطر چای یا شمعدانی عطری یکی از گیاهان زیبا، سرسبز و خوش عطر است که به راحتی قابل نگهداری در پشت پنجره آپارتمان می باشد.
    عطرچای برگ های کرک داری دارد که با لمس کردن برگ های آن بهتر می توانید رایحه ی آن را درک کنید.
    شرایط نگهداری گیاه عطر چای بسیار راحت است در تابستان به دلیل گرمای هوا به آبیاری روزانه و در زمستان به آبیاری کمتری نیازی دارد، این گیاه به محیطی پر نور و غیر مستقیم نیاز دارد.
    برگ های این گیاه دارای خواص بی شماری است که می توانید از آنها استفاده کنید.
    قیمت این گیاه ارزان است و شما می توانید به راحتی آن را از طریق قلمه ساقه تکثیر کنید و به دوستان و خانواده خود هدیه دهید.
  2. گل گندمی
    گل گندمی یا عنکبوتی یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه کردن هوا می باشد، این گیاه شرایط نگهداری آسانی در آپارتمان دارد.
    برگ های زیبای این گیاه با نواری های سفید رنگ در قسمت وسط رنگ سبز جلوه ی خاصی دارد.
    از گیاه گل گندمی گیاهچه های کوچک آویز می شود که هم باعث زیبایی آن می شود و می توانید در گلدان های آویز از این گیاه نگهداری کنید و هم یکی از روش های تکثیر گل گندمی همین گیاهچه های کوچک می باشند.
    سطح خاک گل گندمی را چک کنید هر زمان خشک شده بود آبیاریش کنید، این گیاه به محیطی پر نور البته به دور از نور مستقیم خورشید نیاز دارد.
    گل گندمی هم جزو گیاهان ارزان قیمت هست و به راحتی تکثیر می شود و سریع الرشد است.
  3. برگ بیدی
    گیاه برگ بیدی، چشم آهویی یا زبرینا یکی از گیاهان مقاوم و زیبای آپارتمانی است که به صورت گونه های مختلف: برگ بیدی صورتی، بنفش و ابلق می باشد.
    برگ بیدی جزو گیاهان سریع الرشد و آویز است که می توانید آن را در گلدان های آویز بکارید و زیبایی خاصی را به محیط منزل خود ببخشید.
    برگ بیدی گیاهی مقاوم و سایه دوست است. برگ بیدی ابلق نیاز به نور بیشتری دارد ولی به طور کلی گیاه را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید چون برگ های گیاه آسیب می بیند. زبرینا به کم آبی مقاوم است ولی در روزهای گرم سال به طور منظم نیاز به آبیاری دارد و در زمستان نیاز به آبیاری کمتری دارد. تکثیر برگ بیدی بسیار آسان است و از طریق قلمه ساقه انجام می شود.
    برگ بیدی قیمت ارزانی دارد و نیازی نیست برای نگهداری از آن مبالغ زیادی متحمل شوید.
  4. چمن عروس
    هلکسین یا چمن عروس یکی از گیاهان ارزان قیمت و سریع الرشد و زیباست که ظاهری شبیه به خزه دارد.
    چمن عروس یکی از گیاهان پوششی است که راحت می تواند هر سطحی را بپوشاند و برای زیبایی در تراریوم و تزیینات مجموعه گیاهان استفاده شود.
    برگ های این گیاه بسیار کوچک و متراکم است، چمن عروس جزو گیاهان رطوبت دوست می باشد به همین دلیل آبیاری منظم این گیاه را فراموش نکنید و از اسپری آب و غبارپاشی غافل نشوید تا خشک نشود. چمن عروس سایه دوست و مقاوم است و نباید آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید. تکثیر چمن عروس بسیار راحت است و از طریق تقسیم بوته، قلمه و بذر تکثیر می شود.
  5. پیله آ میکروفیلا
    گیاه پیله آ میکروفیلا(ورنا) با نام های سرخس توپخانه یا کارخانه باروت یکی از گیاهان ارزان قیمت، سریع الرشد و سرسبز و زیباست که به راحتی قابل نگهداری در محیط آپارتمانی می باشد.
    پیله آ میکروفیلا به محیطی مرطوب نیاز دارد پس آبیاری مرتب آن را فراموش نکنید و با اسپری آب رطوبت گیاه را تنظیم کنید. گیاه را در محیطی پر نور و روشن نگهداری کنید البته نور غیر مستقیم و سایه روشن برای ورنا مناسب است. پیله آ میکروفیلا را به راحتی می توانید از طریق قلمه ساقه تکثیر کنید و به دوستان خود هدیه دهید.

گیاهان زیادی هستند که علاوه بر سایه دوست و مقاوم بودن و نگهداری در محیط های آپارتمانی دارای زیبایی خاصی می باشند و به علاوه قیمت مناسب و ارزانی هم دارند ولی ما در این مقاله شما را با ۵ مورد از این گیاهان آشنا کردیم.

امیدواریم گیاهانتان همیشه سرسبز و با طراوت باشند و به زندگیتان زیبایی ببخشند.

دوستان عزیز هر سوالی در زمینه شرایط نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای آزاد داشتید می توانید در بخش نظرات مجله خبری ژولی پولی بپرسید. کارشناسان بخش گل و گیاه به سوالات شما، پاسخ تخصصی خواهند داد و می توانید از مشاوره رایگان گل و گیاه به صورت آنلاین برخوردار شوید.